5 دلیل که فاضلاب حمام شما بو فاضلاب میدهد؟

علت بوی بد فاضلاب لوله بازکنی

 اینجا پنج دلیل وجود دارد که حمام شما بوی فاضلاب می دهد که می توان برای حذف پنگ انجام داد.

 

پنج دلیل که حمام شما بوی فاضلاب می دهد

1. زباله های کف خشک

زباله های کف خشک معمولاً شایع ترین دلیلی است که حمام شما بوی فاضلاب می دهد زیرا به معنای واقعی کلمه اجازه می دهد گازهای فاضلاب از سوراخ کف خارج شوند.

 

زباله های کف، زهکشی رنده شده در وسط حمام شما هستند. رنده را می توان برداشت و از یک مشعل برای بررسی مهر و موم آب در پایین زباله استفاده کرد. اگر نمی‌توانید آب را در پایین فاضلاب ببینید، زباله‌های کف خشک هستند و اجازه می‌دهند بوی فاضلاب مستقیماً وارد حمام شما شود.

 

این یک راه حل آسان است و برای بازسازی آب بند نیاز به آب جاری در دوش، حمام یا حوض دارد. اگر آب در پایین تله ننشیند، به یک لوله کش نیاز دارید تا علت آن را بررسی کند.

 

 

اگر زباله های کف در حمامی است که برای نگهداری استفاده می شود، یک سطل را با آب پر کنید و آن را در رنده بریزید. زباله های حمام همچنین نیاز به آب بندی دارند، بنابراین هنگام بررسی زباله های کف، این را بررسی کنید.

 

2. مسدود کردن تله های ثابت

یک تله زیر حوض، حمام و دوش شما وجود دارد. این می تواند با ضایعات انباشته شده در طول زمان از خمیر دندان، صابون و مو انباشته شود. باکتری های موجود در تله می توانند باعث ایجاد بو در حمام شوند.

 

چند راه برای رفع این مشکل وجود دارد.

 

یکی از راه ها استفاده از پاک کننده های طبیعی برای از بین بردن بو است. یکی دیگر از آن استفاده از دستگاه تمیز کننده تخلیه برای تمیز کردن عمیق است. برای ضایعات حوضه، می توانید تله حوضه شامل دوشاخه و زباله را جایگزین کنید.

 

3. مهر و موم لاستیکی از بین رفته روی کانکتور سینی توالت

یک تله توالت پنهان دارای یک مهر و موم لاستیکی بر روی کانکتور سینی توالت است. لوله کش ها این را به عنوان یقه تابه می شناسند.

 

گاهی اوقات لاستیک مهر و موم به مرور زمان از بین می رود و به گازهای فاضلاب اجازه می دهد به هوا فرار کنند. بهتر است با یک لوله کش تماس بگیرید تا آن را تعمیر کند، زیرا آنها باید مهر و موم لاستیکی را جایگزین کنند، به این معنی که تشت توالت باید خارج شود.

 

با این حال، اگر جدا کردن ظرف توالت دشوار باشد، لوله‌کش می‌تواند یک درزگیر اپوکسی (مانند فروپ) روی لاستیک قالب‌گیری کند تا مهر و موم را دوباره ایجاد کند. در برخی شرایط می توان کل کانکتور تشت را تعویض کرد.

 

این در مورد تابه های توالت مخفی کمتر مشهود است. اطراف توالت را بو کنید تا تشخیص دهید که آیا بو از ناحیه توالت می آید یا خیر.

 

4. عدم تهویه

یک حمام بخاردار محیط مناسبی را برای تشکیل کپک و کپک ایجاد می کند.

 

بهترین راه برای جلوگیری از کپک زدن در دیوارهای گچ تخته یا سقف این است که هنگام دوش گرفتن، پنجره ای را باز کنید یا فن اگزوز را برای مکش بخار روشن کنید.

 

کپک همچنین می تواند از نشت تدریجی آب در دیوارهای حمام ایجاد شود. بهتر است از یک لوله کش استفاده کنید تا منبع نشتی را پیدا کرده و آن را برطرف کند تا از رشد بیشتر جلوگیری شود زیرا این امر می تواند به یک خطر برای سلامتی تبدیل شود.

 

5. توالت نیمه مسدود شده

توالت مسدود شده همیشه بو می دهد. فرو بردن توالت توسط خودتان می‌تواند انسداد توالت را رفع کند، اما اگر اینطور نشد، برای رفع گرفتگی باید یک لوله‌کش با یک دستگاه تمیزکننده فاضلاب تماس بگیرید.